تعمیرات, تعمیرات پرینتر لیزری

عملکرد کاغذ کش در پرینتر (pickup)

پیکاپ-کاغذ-کش-پرینتر-hp-2055

عملکرد کاغذکش در پرینتر

پیش از بررسی  تعمیر کاغذکش پرینتر ، بهتر است به معرفی این قطعه بپردازیم. کاغذ کش به دو شکل دستی و کاست در پرینتر وجود دارد. این قطعه، از بخش هایی تحت عنوان: کاغذ کش ورودی، کاغذ کش داخلی و کاغذ کش خروجی داخلی تشکیل شده است. وظیفه ی کاغذکش، انجام عمل انتقال کاغذ به دستگاه می باشد. بدیهی است که در صورت خرابی هر یک از انواع کاغذ کش و یا قطعات، عمل ورود و خروج کاغذ با مشکل مواجه خواهد شد.

نکات مهم تعمیر کاغذکش پرینتر

پس از اشاره ای گذرا به ایرادات احتمالی قطعه ی مورد بحث، به ارائه ی نکاتی در مورد تعمیر کاغذکش پرینتر  می پردازیم.

رفع مشکل گیر کردن برگه در ورودی ADF

در هنگامی  کاغذ در ADF، گیر کرده و اصلا به سمت جلو حرکت نکند. این مشکل اتفاق می افتد . ممکن است فرسودگی کاغذ کش و یا عدم عملکرد سلونوئید، سبب ایجاد این مشکل گردد. همچنین گاهی خرابی در یونیت این قطعه نیز می تواند موجب گیر کردن برگه شود. تعمیر و یا تعویض قطعه ی مذکور بهترین راه برای تعمیر کاغذکش پرینتر

تعمیر گیر کردن کاغذ در هنگام خروج از ADF

ورود کاغذ به ای دی اف در حالی که خروج آن با مشکل مواجه است، نشانه ی خرابی و وجود نقص در کاغذ کش و یا فیدهای عبور برگه می باشد. لازم به ذکر است که به منظور تعمیر کاغذکش پرینتر  در این حالت، باید قطعات نام برده شده به دقت پاکسازی شده و در صورت نیاز، تعویض گردند.

تعمیر گیر کردن کاغذ در زیر بلت کاغذ کش ADF

خوشبختانه تعمیر کاغذکش پرینتر  در این حالت دردسر زیادی نداشته و می توان تنها به تعمیر کردن قطعات اکتفا کرد.

ترمیم گیر کردن کاغذ در فیدر مرحله ۱  ADF

این مشکل به این شکل بروز می کند که کاغذ حدود ۲ سانتی متر حرکت کرده و سپس متوقف می گردد. در این صورت، کاغذ کش یا ADF مرحله ی ۱ نیاز به تعویض دارد.

رفع صدای ناهنجار در هنگام کشیدن کاغذ

آسیب دیدن یکی از چرخ دنده های پرینتر را می توان یکی از دلایل این اتفاق دانست. ضمن آگاهی دقیق از ایراد وارده، لازم است این چرخ دنده ها تعویض شوند. دقت داشته باشید که تعمیر کاغذکش پرینتر  در این شرایط، نیازمند مهارت و تجربه ی بالایی می باشد.

حل مشکل چروک  شدن برگه در ADF

در این حالت، سیستم ADF کاغذ را به جلو هدایت می کند ولی برگه در آن چروک شده و گیر می کند. گیر کردن کاغذ و یا تکه ای از اشیاء می تواند دلیل این مساله باشد. برای تعمیر کاغذکش پرینتر  در چنین وضعیتی، لازم است هرچه سریع تر این شیئ را خارج کرده و قطعه را سرویس کامل نمود.

برطرف کردن ایراد سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش

اگر با این مشکل مواجه شدید، لازم است بدانید که دلیل آن، نازک و نا مناسب بودن کاغذ می باشد. استفاده از برگه ی مناسب دستگاه، به پیشگیری از ایجاد این مشکل کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *