تعمیرات, تعمیرات پرینتر لیزری

چیپست کارتریج پرینتر لیزری

چیپ کارتریج

چیپست کارتریج پرینتر لیزری

چیپست کارتریج تراشه‌ای ظریف از جنس سیلیکون (silicon) است که کاربران آنرا با نام‌های دیگری چون «چیپ» یا «چیپ ست» نیز می‌شناسند. این قطعه معمولا حدود یک اینچ و در بیش‌‌تر موارد یک سانتی‌متر اندازه دارد. برخی از معروفترین و پرفروش‌ترین چیپست‌های موجود در بازار عبارتند از: چیپ‌ست کارتریج اچ پی، چیپ‌ست کارتریج سامسونگ، چیپ‌ست کارتریج شارپ، چیپ ست کارتریج کانن و… . بد نیست بدانید که غالب کارتریج‌های لیزری مشکی دو برند اچ پی و کنون پس از شارژ، با وجود ارور دادن دستگاه، نیازی به تعویض چیپست ندارند. چرا که عدم تعویض چیپست کارتریج تأثیری بر پرینت گرفته نشده ندارد و ارور نمایش داده شده نیز به دستگاه آسیب نمی‌رساند. با این وجود اگر به هر دلیل اطلاع از تعداد پرینت‌های گرفته شده برای شما مهم است می‌توانید چیپ ست کارتریج را تعویض نمایید. جهت دریافت راهنمایی‌های بیشتر در اینباره می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر شایا تماس بگیرید.

به طور کلی آنچه که تعویض چیپست کارتریج را ضروری می‌سازد تمام شدن پودر تونر یا جوهر در دستگاه‌های پرینتر و ماشین‌های فتوکپی است. با این اتفاق –یعنی تمام شدن پودر جوهر- دو راه پیش روی کاربر خواهد بود که بسته به شرایط می‌بایست انجام شود: مورد نخست خرید کارتریج جدید است و مورد دوم تهیه یک چیپست سازگار با مدل دستگاه و پر کردن تونر کارتریج است.

تعویض چیپست کارتریج

تعویض چیپست کارتریج

همانگونه که می‌دانید هدف نهایی از بکارگیری چیپست کارتریج در دستگاه‌های کپی و پرینتر آن است که با به حد نصاب رسیدن تعداد برگه‌های چاپ شده، کاربر ناچار به تهیه و خرید کارتریجی نو شود و قادر به شارژ مجدد کارتریج نباشد. این موضوع در طول سالهای گذشته، سبب شده تا بسیاری از کاربران با به حد نصاب رسیدن تعداد برگه‌ها از ادامه کار با دستگاه خودداری کنند و جهت تعویض چیپست کارتریج اقدام نمایند. اما در طول سالهای اخیر به دلیل ارائه چیپ ست‌های نو به بازار، کاربران دیگر اقدامی جهت تعویض این قطعه نمی‌کنند. زیرا با ارور دادن دستگاه، می‌توانند چیپست های نو را جایگزین چیپست‌های قبلی کنند و یا آنکه دستگاه را ریست کنند. هر دو اینها، مسئله تعویض چیپست کارتریج  را کنار زده و شارژ کارتریج را پررونق‌تر کرده است.

 انواع چیپست کارتریج

چیپست کارتریج با توجه به مدلهای دستگاه‌های کپی، در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است که عبارت است از: چیپست کارتریج رنگی، چیپست کارتریج سیاه و سفید و چیپست کارتریج درام. در بخش زیر توضیحی مختصر در باب هر یک از مدلهای چیپست کارتریج  ارائه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *